Nu gaat het voor jullie pas echt beginnen. U gaat duurzame zonne-energie opwekken en geld besparen! Ook begint dan de reis om nog meer te gaan verduurzamen. De wasmachine, vaatwassen en droger overdag laten draaien op de zelf opgewekte energie en niet meer in de late avonduren.
Freenergics is er natuurlijk niet alleen voor je tot en met de installatie, maar ook daarna. Als er iets aan de hand is met de installatie, zijn we er natuurlijk voor je. Dat is wel zo fijn om te weten. Zonnepanelen op het dak is de eerste stap, maar in de toekomst kunnen we bijvoorbeeld ook warmtepompen, slimme energie meters en thuisbatterijen aansluiten.
Na de installatie ontvang je de laatste informatie om app’s te kunnen laten werken. Want hoe leuk is het om te kijken hoeveel zonne-energie je momenteel aan het opwekken bent! We bellen je vervolgens op om op te leveren. Als alles akkoord is betaal je de laatste termijnfactuur. Is deze is voldaan gaan we automatisch de BTW voor je terugvragen (als we dat zijn overeengekomen).
Onze collega van de planning neemt contact met je op. Samen kijk je wanneer de installatie het best uitkomt. In de meeste gevallen zijn de installateurs tussen 8:00 uur en 9:00 uur op locatie. Tijdens de installatie kan je gewoon verder met eigen werkzaamheden. Als de installatie is afgerond, ruimen de installateurs zaken netjes op. Rond de klok van 16:00 uur zijn de meeste installaties klaar.
Na de schouw ontvang je een definitieve offerte. In de offerte zijn de bevindingen van de schouw verwerkt. Je ontvangt schriftelijke bevestiging dat je getekende offerte in goede orde is ontvangen. Ook ontvang je (eventueel) een mail met wat je zelf kan voorbereiden voor een efficiënte installatie.
Wanneer je akkoord gaat met de richtprijs, komen we bij je langs om een schouw uit te voeren. Bij de schouw spreken we over het buitenwerk (het dak) en het binnenwerk (meterkast, kabels, internet). We meten het dak op zodat we zekerheid kunnen gegeven over het gekozen legplan. Binnen kijken we naar kwaliteit van de meterkast, hoe de aansluiting daarin komt, hoe de kabels kunnen lopen en maken afspraken waar de omvormer komt te hangen.
Nu vraag je je misschien af, waarom kom je niet direct kijken hoe de situatie bij mij thuis is? Dit heeft zijn redenen. Ten eerste zijn we niet alleen slim met zonne-energie maar ook met onze eigen energie. Per week krijgen we behoorlijk wat aanvragen binnen. De ervaring leert dat wij door onze geavanceerde software en onze vakkundige adviseurs, jullie een hele goede inschatting kunnen geven over wat je kan verwachten. Door het intensieve contact en de software hebben we gelijk een goed beeld waardoor een schouw eigenlijk voor de puntjes op de i zorgt. We gaan graag voor kwaliteit dus ook hier zijn we slim met energie.
Je tweede vraag zal zijn: ‘Maar klopt de indicatieve tekening dan altijd?’ Nee, niet altijd maar in 98% van de gevallen wel. De resolutie van de foto’s die we hiervoor inkopen is globaal 15 cm. Voor het binnenwerk is het aan de schouwer om samen met jou verschillende zaken te bepalen. Bijvoorbeeld ‘Wat is een goede locatie voor de omvormer?’, ‘Is het noodzakelijk de meterkast te moderniseren?’ of ‘Wat zijn de mogelijkheden om het systeem op de meterkast aan te sluiten?’. Ook hier wordt slim omgegaan met energie zodat je later niet voor verrassingen komt te staan.
Nadat de woonsituatie bij ons bekend is, gaan wij voor je aan de slag. Met onze geavanceerde software kunnen we goed zien hoeveel zonnepanelen het best op je dak kunnen liggen en wat past bij het huidige en toekomstige verbruik. Zo kunnen we een gedetailleerde simulatie maken hoe het er mogelijk uit gaat zien. Deze komt op de indicatieve offerte.
De bedoeling van dit bericht is om uw situatie rondom de woning foutloos in kaart te brengen. Voor deze inventarisatie hebben we een handige checklist gemaakt die u aan ons terugstuurt. Hier vragen we bijvoorbeeld naar het stroom- en gasverbruik. En naar eventuele plannen die het verbruik in de toekomst kunnen wijzigen. De gezinssamenstelling, de hoogte van uw hoofdzekering in de meterkast en de situatie op het dak. Is de dakbedekking bijvoorbeeld aan vervanging toe? Voor de BTW teruggaaf is een correcte tenaamstelling van de offerte van groot belang. We moeten weten op welke naam de energierekening staat en of u wellicht ondernemer bent.
Je kunt op verschillende manieren met ons in contact komen. Langskomen in de showroom, een adviesgesprek aanvragen, een webinar volgen, ons ontmoeten tijdens een meet-up via uw lokale Energie Cooperatie. Of je hebt van ons gehoord via een klant en stuurt ons een mail. Wanneer je met Freenergics in contact komt, ontvang je snel een telefoontje. We nemen je gegevens nauwkeurig op en sturen je vervolgens een bericht per mail.